پلمب یک واحد عرضه قلیان در بولوار پیروزی مشهد (دوم مرداد ۱۴۰۳) حضور استاندار خراسان رضوی در جمع عشایر ارتفاعات منطقه هزار مسجد | طرح ۱۴ مورد از مطالبات عشایرنشینان در کمیته فنی استان + تصاویر تامین منابع مالی اوراق مشارکت در دستور کار شهرداری مشهدمقدس افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) دیدار شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس با مدیران بانک رسالت تشکیل ستاد خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهدمقدس ۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان‌رضوی جامانده است + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع‌السلطنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان تلاش شهرداری مشهد برای مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها | تجهیزات خدمات شهری به‌روزرسانی می‌شود اعمال‌قانون ۲۱۰۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در ابتدای بولوار کوثر، سه‌راه خیام و بزرگراه آزادی در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار درباره شیوع «سالک» در حاشیه شهر مشهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از دریای عمان به مشهد آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد
سرخط خبرها

بی آر تی روی خط ویژه

  • کد خبر: ۳۰۲۹
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
بی آر تی روی خط ویژه
با تصویب شورای همتا، خط ویژه اتوبوس از چهار راه ابوطالب تا میدان استقلال ایجاد می‌شود

زهرا اسکندریان - معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد از تصویب کلیات تبدیل خط 3 بی آرتی به خط ویژه خبر داد تا با موافقت شورای همتا، خط ویژه اتوبوس از چهارراه ابوطالب تا میدان استقلال ایجاد شود، البته این بار نه آیلند و نه سرب کوبی، بلکه فقط خطوط نقش بسته بر آسفالت است که مسیرهای اتوبوس را از خودروها جدا می کند. در این طرح از رانندگان خودروها درخواست می شود در مسیر خط ویژه اتوبوس تردد نکنند و پیروی نکردن از این موضوع، با ثبت تخلفات توسط دوربین های ترافیکی کنترل خواهد شد. در این باره فقط در چهارراه های مهدی، فرامرز عباسی، ابوطالب و چهارراه های قبل و بعد از میدان جانباز خط فرار ایجاد می شود؛ ضمن اینکه 100 متر مانده به چهارراه، در این مسیر جداسازی مسیر اتوبوس و خودرو با نرده انجام می شود تا اتوبوس ها قبل از رسیدن به چراغ راهنمایی در مسیر ویژه خود و پشت چراغ راهنمایی قرار بگیرند. با این کار سرعت حرکت اتوبوس ها افزایش می یابد. همچنین ایستگاه مسافران به چهارراه ها و قسمتی که نرده تعبیه شده است، منتقل خواهد شد.
خلیل ا... کاظمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد دراین باره در حاشیه شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: یکشنبه هفته قبل جلسه هماهنگی با پلیس راهور برگزار و از محل های مورد نظر بازدید شد. به گفته او در این پروژه نظرات پلیس راهور درنظر گرفته می شود و هفته آینده نیز هماهنگی های بیشتری با فرمانداری صورت می گیرد و در ادامه عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.او با بیان اینکه اگر شهروندان همکاری کنند و این پروژه به خوبی اجرا شود، کل خطوط بی آر تی نیز به همین شکل اجرایی خواهد شد، افزود: ازآنجاکه این پروژه، طرحی متفاوت داشت، نیاز بود مصوبه شورای همتا اخذ شود. او در ادامه و در تکمیل آنچه در جلسه علنی درباره جارچی های پایانه مسافربری اعلام شده بود،گفت: بر اساس این طرح، فروش بلیت دیگر در پایانه انجام نمی شود و شهروندان و زائران برای خرید بلیت باید ازطریق 350دفتر خدمات مسافربری هوایی، اینترنتی یا خرید بلیت از مبدأ اقدام کنند، ضمن اینکه برای این نوع خرید بلیت تخفیف هایی نیز درنظر گرفته شده است. البته اگر مسافر نتواند به هیچ طریقی بلیت تهیه کند، حداکثر یک ساعت قبل از حرکت اتوبوس می تواند از پایانه مسافربری بلیت خود را تهیه کند.

تعیین کرایه تاکسی های اطراف حرم
بر اساس طرح سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری مشهد و با رونمایی از یک نرم افزار، از این پس، کرایه مقصد تاکسی های اطراف حرم مطهر رضوی ابتدا محاسبه و به زائران و مجاوران اعلام می شود. کاظمی در باره این طرح نیز گفت: گاهی کرایه تاکسی ها زیاد اعلام می شد که اعتراض های زائران را به دنبال داشت. وی افزود: برای رفع این مشکل، از روز جمعه گذشته، در محور شیرازی، شهروندان قبل از سوار شدن به تاکسی، به اپراتور مراجعه می کنند و بر اساس نشانی ای که می دهند، کرایه مسیر طبق آنچه در شورا تصویب شده است، مشخص می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد همچنین اضافه کرد: این طرح در گذر نواب صفوی و طبرسی هم اجرا خواهد شد و در صورت امکان، در همه خطوط دارای تاکسی خطی که تعداد زائر در آن زیاد است، به اجرا درخواهد آمد.

انتخابات هیئت رئیسه در 24مرداد
محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، هم در حاشیه شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر به خبرنگاران گفت: انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر مشهد 24مرداد برگزار می شود، اما هنوز نمی توان درباره آن نظری داد.
وی همچنین درباره صدور حکم پرونده، عضو شورای شهر مشهد، گفت: هنوز حکمی در این باره صادر نشده است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->